E-mail markedsføring
Uanset om der er tale om målrettede Direct mail kampagner eller blot om en simpel signatur i dine mails, så er e-mail markedsføring et særdeles effektivt værktøj.
Lad os starte i den helt bløde ende - nemlig med førnævnte signatur. I stort set alle mailprogrammer er det muligt at lave en signatur som så automatisk indsættes i bunden af de mails du sender ud. Denne signatur kan (skal) lige så godt indeholde navnet på din hjemmeside samt link dertil. Du kan evt. krydre den med ugens tilbud i din webshop eller et ekstra link til din nyeste artikel.
Selvom signaturen blot står i bunden af dine mails, kan den have stor effekt. Tænk på hvor mange mails du sender / besvarer i løbet af en dag. Det bliver sikkert til en del, og så er det jo en hurtig og nem måde at nå ud til potentielle brugere og kunder.
Målrettet e-mail markedsføring til masserne
Hvis du virkelig vil nå ud til masserne er det dog ikke nok med en signatur på dine mails. Så må du have dit budskab ud i relevante nyhedsbreve. I vores webshop eksempel sælger vi øreringe og andre smykker, og så kunne det være en idé at få en annonce i nyhedsbreve om mode eller måske bare nyhedsbreve som er målrettet kvinder.
Hvis du ikke vil spilde tid på at finde frem til relevante nyhedsbreve, kan du henvende dig til forskellige mediebureauer og annoncenetværk, som så kan lave en kampagne for dig. Der findes flere flere virksomheder som har specialiseret sig i e-mail markedsføring.